HOW TO REFUND WITH ZALORA MY

by - 23:53:00


Assalamualaikum , aku ada cerita experience aku macam mana aku refund dengan ZALORA MY . Klink ni ---> MY FIRST TIME REFUND WITH ZALORA MY WITHIN 3 DAYS .

Untuk form yang aku nak isi tu aku tak dapat nak screen shot , so kalau nak tengok full untuk penggunaan website daripada ZALORA MY ---> HOW TO EXCHANGE OR REFUND/RETURN.

Entry ni aku tulis , macam mana nak repack supaya , bila kita return tu free sahaja . Yang ni mengikut pengalam berjaya aku 😊

PERINGATAN
Bila kau beli barang daripada ZALORA , bukak secara proper ya , jangan main belasah je bukak and jangan buang 😊 . Sebab kalau kau tak minat dengan barang yang dibeli , kau boleh exhange, refund or return . Option yang ZALORA bagi memang banyak ; sama ada barang yang beli terlalu kecil , besar dll .

Yang dekat atas ni , syarat-syarat yang WAJIB diikuti .

Exchange hanya boleh dilakukan dengan pihak ZALORA sahaja . Refund/ Return pula boleh dilakukan dengan pihak SELLER & ZALORA.

1. Request dekat Laman Web Zalora untuk buat exhange, refund or return . Ingat , lepas request, dalam masa 3 hari kena hantar barang yang nak direturn ya 😉
2. Then, repack balik barang yang kalian dapat dalam tu and letak invoice sekali . Repack la elok-elok dalam parcel asal .
3. Zalora ada sediakan borang warna jingga dalam parcel asal tu . Borang yang ada tulis alamat WAREHOUSE ZALORA . Jadi , isi borang tu .
4. Lepastu pergi dekat Poslaju yang terdekat, amik nombor dan tunggu giliran anda . Bila dah sampai giliran , cakap dengan staf Poslaju , "Nak return barang ZALORA".
5. Nanti staf Poslaju bagi borang warna merah jambu . Jadi , isi juga borang itu .
6. Dah isi bagi borang warna jingga, merah jambu dan parcel yang nak return tadi dekat staf itu .
7. Okay , done . Nanti kalian akan diberi makluman daripada pihak ZALORA melalui emel . Tunggu dan sabar 😊 . Rasa macam bimbang ke apa , boleh contact dengan pihak ZALORA sendiri .

You May Also Like

12 comments

  1. hai saya nak tanya saya tk paham yg ada surat dalam pack zalora yg perlu kita isi tu? lepastu cth kalu kita mohon refund tu hari ini tapi kita pos esok dan skrg kan poslaju permintaan tinggi jadi untuk sampai dalm tempoh 3hari tu takut lambat takpw ke eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam parcel saya ada surat kalau nak return tak silap. insyaAllah tak pe sbb still lagi dalam tempoh 30 hari. yang 3 hari tu cuma masa yg diberikan kpd kita untuk pos barang.

      Delete
  2. hai, fee poslaju untuk return brg kat zalora nak byr jg ke?

    ReplyDelete
  3. Hi. Nak tanya, kalau terpotong tag, n tag masih disimpan. Cuma still nak return or exchange barang, still boleh lg ke?? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, sorry for the late reply. ni kena tanya pos malaysia. nanti dieorg settlekan.

      Delete
  4. Hai, kalau dah terkoyakkan bungkusan zalora tu cemane pulak ye? Tak boleh return dah lah ye? Or ade suggestion lain? Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, sorry for the late reply. ni kena tanya pos malaysia. nanti dieorg settlekan.

      Delete
  5. Hye nak tanya invoice tu macam mana nak dapat, yang mana eh

    ReplyDelete
  6. salam bro saya x dapat return label...macam mane yee bole ke suruh poslaju printkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm maaf yang ni saya tak tahu, sbb tak pernah dengar pasal return label.

      Delete

Terima kasih sebab sudi membaca entry ni :D Jangan lupa comment pulak . btw no harsh words okay ?