MY FIRST TIME REFUND WITH ZALORA MY WITHIN 3 DAYS

by - 23:53:00


Assalamualaikum , hari ni nak cakap pasal refund dengan ZALORA 😌 tapi aku buat macam laporan pulak hehehe . sebab aku akan providekan tarikh kat sini .

19/9/2018
Aku dapat baju yang aku beli daripada Era Maya, Zalora. Aku beli dua pasang . Barang yang Zalora Post memang menggunakan Ninja Van . Actually baju yang aku beli ni untuk adik aku . So, kalau beli baju online aku akan buat besar sikit saiz daripada aku . Mine is L, Adik pula XL . Jadinya aku macam agak-agak la dengan measurement cart yang ada kat situu . Then , bila dah dapat , a bit dissappointed la 😔 I know my bad , sebab tak tengok betul-betul . Bila bawa balik cakaplah dengan Ummi , nak suruh refund ke ? emmm . Tapi Ummi kata amikla baju tu , kalau nak refund okay ke ? Tapi takkan la aku nak amik dua-dua baju . aku amik satu je yang macam colour pink sikit . So aku putuskan untuk jual yang pattern ni , daripada aku buat refund .

baju yang direturn
Aku try jual baju ni before 30 days yang ZALORA providekan untuk direfund/return . Aku jual kat group whatsapp and carousell. Semua kata cantik , tapi camtu jelah customer hm 😔 Selepas beberapa hari kebuntuan , aku start baca review or feedback orang yang refund dengan ZALORA ni kat twitter pe semua . Semua bagi positif feedback untuk ZALORA MY . dan aku terfikir WHY NOT KITA CUBA . 😊

2/10/2018

Klik entry ni , untuk baca macam mana aku refund dengan ZALORA MY ---> HOW TO REFUND WITH ZALORA MY . Pada hari tersebut , aku try jugak nak refund dengan ZALORA . Asalnya , aku nak exchange , tapi rupanya tak boleh exchange sebab aku beli dengan seller yang jual dalam website ZALORA . tak apa lah refund pon okay 😊 . Aku isilah form untuk refund . Then , aku dapat email daripada ZALORA .




Disebabkan aku return barang ZALORA hari Jumaat (Within 3 days, after requested for refund) . Jadinya Proses tu lambat sikit le , sebab mengikut waktu bekerja .

9/10/2018

Aku dapat email daripada ZALORA, yang menyatakan dia dah dapat barang yang aku nak return tu . Aku bersyukur mereka sedar akan kewujudan parcel aku 😀


10/10/2018

Lepastu , email seterusnya menyatakan REFUND aku dalam PROCESS 💗💗💗


11/10/2018
Aku dapat message spt di bawah ;



Actually aku terkejut , aku menang apa eh sampai nak dapat duit RM54.00 ni 😆 aku cek kat bank pe semua , email . Then rupanya baru aku tahu ZALORA buat refund . Rasa macam duit jatuh daripada langit harhahrhar . Baru nak happy jap hehehe , rupanya duit sendiri kuangkuangkuang .



Alhamdulillah , my refund was completed in 3 days . Thank you ZALORA MY 😊

CLICK THIS LINK TO KNOW HOW HOW TO REFUND WITH ZALORA MY!

You May Also Like

28 comments

  1. jarang beli kat zalora tapi selalu usha handbag kat situ haha, nanti pape leh rujuk sini la

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kawan beli bag kat situ , berpatutan jugak harga . material pon nice <3

      Delete
    2. Hi kak.nak tanya. Sekiranya barang yg kita hantar balik kt zalora tu plastik dalamnya terkoyak, mcm mn yea?

      Delete
  2. Hahaha Tahniah dapat refund. Aien dulu 2 kali refund kasut kawen sebab besa. Kaki mcm comel je, kasut zalora semua besar² even saiz 5.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula , saya pon lupa nak ukur2 dulu hehe . dia ada bagi ukuran bawah tu . saya tak perasan pulak huhu

      Delete
    2. Nak tanya kalau xde beg zalora tu xpe ke

      Delete
    3. beg zalora? sbb macam Sya. Sya beli 2 baju. 1 baju je nak pulang, 1 baju lagi nak. Jadi Sya pulang 1 baju je. Kalau beg tu free, setahu Sya boleh je ambil. Tapi nak lebih pasti boleh contact cs zalora.

      Delete
  3. Terima kasih atas info, Akak,nak tanya, resit zalora tu kena bagi sekaki ke waktu kita refund brg tu ke tak perlu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry for late reply, yup letak sekali dalam parcel. boleh refer sini :) http://littlesnorlax.blogspot.com/2018/10/how-to-refund-return-with-zalora-my.html

      Delete
  4. kes sy lain pulak..nk return barang tp email yahoo sy xingt password so nk check email dari zalora xboleh..mcm mne ya😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. contact zalora sis :) minta tukar emel ke ?

      Delete
    2. Saya pun jadi mcm ni sis.. mcm mana eh nak buat

      Delete
    3. contact zalora untuk tukar emel kalau boleh :D

      Delete
  5. kalau bayar masa cash on delivery so nnt duit kita dia redund melalui apa?
    lg 1 sy log in zalora dari fb(email yahoo) masalah nya sy dh xingt password yahoo try tukar password pn xboleh..mcm mne nk dpt kn email dari zalora☹️ sesiapa tau tak mcm mne

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu saya pihak zalora akan bank in online, mereka akan emel dan message mengikut no tel yang didaftarkan :D sis just call them , i hope that your problem will be solved :)

      Delete
  6. sy ada return barang tp email tak boleh buka macam mana ya nak tau zalora terima barang kita?

    ReplyDelete
  7. Hi. Semasa buka bungkusan plastiknya terkoyak.saya guna je plastik terkoyak tu utk pos balik ke zalora. Akan ada masalah ke dlm refund nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry for late reply huhu , rasanya boleh je sis. sbb parcel tu memang kita akan koyak utk lihat condition barang . then , pihak poslaju akan monitor balik apa yang kita patut buat untuk refund .

      Delete
  8. awak nk tanya? maknya duit yg kita refund masuk balik dlm akuan bank kita? bukan masuk dlm wallet zalora?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup , on that time masuk dalam akaun bank saya . plus saya tak pernah pakai pon e-wallet zalora

      Delete
  9. Sis nk tanya. Sy takde dpt apa2 resit dr zalora. Hya dpt brg and kertas return pos laju shj. Jd return apa yg kita dpt shajakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. return barang dan kertas return tu. kalau tak pasti boleh email zalora.

      Delete
  10. Nk hantar barang yg nk refund tu kat mane sis?

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum.sy tny, macaam mana nk buat kalau kte dh return brg dan brg tu dh smpai pd zalora..sy tengok pd paparan pesanan sy bayaran balik dah berjaya..tapi duit tak masuk lagi ke acc sy sedangkn paparan bayatan balik berjaya tu pada 19/5/2020.. dh nk masuk Jun..duit still x masuk dlm acc. kt store kredit pn xda. blh tolong sy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm lebih baik contact cs zalora, sbb saya tak pernah kena lagi macam ni maaf ye

      Delete

Terima kasih sebab sudi membaca entry ni :D Jangan lupa comment pulak . btw no harsh words okay ?